Élet a Youtube-on túl: Vine

Rengeteg bejegyzés született mostanában videó kommunikáció témakörben, azonban ezek minden esetben a Youtube videó megosztó portál körül forogtak. Pedig van élet azon túl is. A Vine ugyanazt a forradalmat csinálta meg az online videók esetében, amit a Twitter a szöveges tartalmakkal.

 

Mi a Vine?

A bevezetőben említett párhuzam nem véletlen, a videó megosztó platformnak a Twitter a tulajdonosa. A Vine az online mozgóképek világában ugyanazt a szerepet tölti be, mint a nagytestvére a szöveges tartalmak esetében. Miért lenne szükség a hosszú, akár több perces videókra, amikor bele lehet tömöríteni a tartalmat akár 6 másodpercbe is. Bizony, a Twitter 140 karakteres limitjéhez hasonlóan, a Vine maximum 6 másodperces mozgóképes anyagok megosztását engedi a felhasználóknak. Jogosan merül fel a kérdés, hogy mire elég ez? Nos, a gyakorlatban úgy tűnik, hogy a keretek közé szorított felhasználóknak sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a kreativitásra az érvényesüléshez, ezért kifejezetten szórakoztató tartalmak születnek. A videók végtelenítve futnak, lehetőség van külön bekapcsolni a hangot, a közösségi platform működése pedig kísértetiesen hasonlít a Twitterre (like, komment, revine, stb.) Néhány példa (jobb alsó sarokban a hangot is lehet engedélyezni):

Mennyien használják?

A Vine 2013-ban indult mobilalkalmazás formájában, azóta az egyik legdinamikusabban fejlődő közösségi platformmá vált. Mára már több, mint 40 millió felhasználója van, havonta 100 millió emberhez jutnak el a Vine videók, illetve a napi videó loop lejátszások száma meghaladja 1,5 milliárdot. Magyarországon még egyelőre kérdéses, hogy a Twitter, vagy az Instagram útját fogja-e bejárni a Vine, azaz a valódi áttörés nagy ívben elkerüli az országot, vagy egyenletes fejlődésnek indul.

Hogyan érdemes megjelennie a márkának?

A márkák számára óriási a lehetőség a platformban, azonban egy jóval innovatívabb megközelítést igényel a marketing szakemberek részéről. Egyrészt a klasszikus hirdetés szemléletű gondolkodást el kell felejteni, itt kizárólag a tartalomba ágyazott megoldások jelentik a működőképes modellt. Az se elhanyagolható tényező, hogy milyen típusú tartalomban érdemes gondolkodni. A Vine az elmúlt másfél évben a szórakoztatás irányába mozdult el, ezért a márkák számára is a humoros, jópofa hangvétel lehet az indokolt. Néhány példa:

Reklámok

Élet a Youtube-on túl: Vine” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s