Így építs fel hűséges felhasználói bázist a mobil alkalmazásaidnak

A sikeres fejlesztők tisztában vannak vele, hogy egy népszerű applikációhoz legalább olyan fontos a hűséges felhasználók megtartása, mint az újak elérése. A Google március elején mutatta be legújabb mobilalkalmazás-elemzési jelentéseit, melyek segítségével mérni tudjuk, hogy a felhasználók miként térnek vissza alkalmazásainkhoz, mindezt a teljes felhasználási folyamat (ügyfélszerzés, elköteleződés, majd alkalmazáson belüli vásárlás) mentén. Mostani bejegyzésünkben sorra vesszük az új jelentéseket.

analytics3

Aktív felhasználók

Ebből a jelentésből tudhatjuk meg, hogy a felhasználók milyen gyakran végeznek interakciót alkalmazásunkkal, valamint a lemorzsolódási arányokat is megmutatja.

A jelentés az egyedi felhasználók számát mutatja, akik alkalmazásunkat 1 napos, 7 napos, 14 napos és 30 napos periódusban használták, mindezt egy vonalas diagramban. Alapértelmezés szerint a diagram csak az 1 napos aktív felhasználókat mutatja. Az 1 napos, 7 napos, 14 napos, és 30 napos aktív felhasználók adatait ugyanazon a grafikonon is összehasonlíthatjuk, amihez egyszerűen a diagram feletti jelölőnégyzeteket kell bepipálni.

analytics1Ezen mutató segítségével nyomon követhetjük az aktív felhasználók számának trendjét, megfelelő kontextusba helyezve pedig segíthet megalkotni a megfelelő felhasználói akvizíciós stratégiát is. Például, ha különféle kampányokat futtatunk, könnyen össze tudjuk hasonlítani a fizetett kampányok útján, illetve az organikus módon szerzett felhasználók megtartásának költségét, amiből kiderül, hogy megfelelő típusú felhasználókat érünk-e el fizetett kampányainkkal.

De nem csak a költséghatékonyságot tudjuk mérni ezáltal, hanem azt is figyelemmel kísérhetjük, hogy a fizetett felhasználók visszatérnek- e alkalmazásunkba, miután a kampány véget ér. Ez különösen fontos a hűséges felhasználók elkötelezettségének és elégedettségének növeléséhez.

Kohorszelemzési jelentés

Ha már tudjuk, hogy hány felhasználó nyitotta meg alkalmazásunkat, a következő lépés az elköteleződés növeléséhez annak megértése, hogy mikor jönnek vissza appunkba. Ebben segít a kohorszelemzés, amely alapján pontosabb képet kaphatunk a felhasználókkal való kapcsolatról, illetve csoportokba rendezhetjük a felhasználókat közös jellemzők, például az akvizíció dátuma alapján. Megtudhatjuk, hogy mikor térnek vissza a felhasználók az applikációba, valamint elemezhetjük viselkedésüket az eltelt idő során.

A jelentés lehetővé teszi a különböző kohorszok viselkedésének és teljesítményének összehasonlítását olyan mutatók alapján, mint például a felhasználómegtartás és a bevétel. Segítségével megérthetjük azt is, hogy melyik alkalmazásverziók, milyen funkciók és tartalom, valamint mely hirdetési kampányok vonzanak több, hosszú távon hűséges és gyakorta visszatérő felhasználót.

Azt is megtudhatjuk, hogy mennyi időt töltenek a felhasználók az appunkban, mellyel a különböző akvizíciós kampányok teljesítményét is össze tudjuk hasonlítani, de kiderülhet az is, hogy miként reagálnak például a felhasználók a meghatározott napon kiküldött email, vagy in-app emlékeztetőre.

analytics2

Az ábrán a sorok képviselik a kohorszokat, melyek mérete egész számként szerepel a dátum alatt. Az oszlopok jelenítik meg a kohorsztípust és az esemény óta eltelt napok számát. Ha például a kohorszok alapja az akvizíció időpontja, akkor a 0. nap az a nap, amelyen az összes felhasználó elindította az első munkamenetet, az 1. nap az első munkamenetet követő nap, és így tovább. A szín intenzitása az egyes cellákban vizuálisan jelzi a felhasználók százalékos arányát a kohorsz összes felhasználójához képest.

Életciklus érték

A felhasználók megtartásának elemzése elengedhetetlen tehát az elégedett és visszatérő felhasználói bázis kiépítéséhez. A hamarosan megjelenő életciklus érték (Lifetime Value) jelentéssel teljes képet kaphatunk ezen felhasználók értékéről teljes életciklusuk során. A pontos mérést azzal kell kezdeni, hogy meghatározzuk, hogy mit jelent pontosan számunka az ügyfélérték az üzleti céljaink alapján. Például, ha az alkalmazásunk célja, hogy a felhasználók megvásároljanak valamit, akkor a jelentésből megtudhatjuk, hogy egy adott időintervallumban mikor vásároltak, és mennyit költöttek.

Ez az egyik legfontosabb mérőszám annak eldöntésére, hogy az egyes ügyfélszerző kampányok mennyire voltak hatékonyak, hiszen, ha egy új felhasználó megszerzésének költsége magasabb, mint az ügyfél életciklus értéke, akkor érdemes lehet optimalizálni a kampányokat. De nem csak vásárlások elemzésére használható a jelentés, megtudhatunk belőle olyanokat is, hogy hányszor nyitották meg az alkalmazásunkat a felhasználók egy meghatározott időtartam alatt, vagy mennyi időt töltöttek el benne.

Hol találjuk meg ezeket?

A kohorszelemzési jelentést a jelentésnézet Közönség részében találjuk meg, egyelőre béta verzióban. Az Aktív felhasználók és a Lifetime Value jelentések pedig hamarosan minden Analytics fiókban elérhetőek lesznek.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s