10 Google Adwords hiba, amit érdemes elkerülni – 1. rész

Egyre több kis- és középvállalkozás reklámoz a Google Adwords platformján, mind több pénzt fordítva online reklámra. Egy rosszul sikerült kampánnyal azonban nem csak pazarolják a nehezen megkeresett nyereségüket, de még konverziós potenciáljukat is csökkenhetik.
Összeszedtük a legalapvetőbb hibákat, amiket igen könnyű elkövetni, ám annál nagyobb galibát tudnak okozni.

19-10-13

1. USP hiánya

Az USP, azaz a Unique Selling Proposition, jelentése „egyedi terméktulajdonság”, arról szól, hogy kidomborítjuk a termékünk egyedi tulajdonságait. Sajnos meglehetősen kevés helyünk van (70 karakter) megfogalmazni a sales érveinket, úgy, hogy azok ellenállhatatlanok legyenek, ezért jól meg kell gondolni, hogy mi az, amiben a mi termékünk, vagy szolgáltatásunk jobb, mint a többi hirdetőé.
Lényeges, hogy a reklámunk tartalmazzon USP-t, főleg, ha termékünknek van konkurenciája és többekkel versenyzünk a minél jobb hirdetési pozícióért.

El kell érnünk, hogy az organikus keresési eredményeket figyelmen kívül hagyva inkább a mi hirdetéseinkre kattintsanak, amit csakis úgy érhetjük el, ha lényegre törő, egyedülálló értékesítési ajánlatot hozunk létre.

Mi az, amitől a mi ajánlatunk jobb, mint másoké? Ezt kell tömören és velősen megfogalmazni.

Pár példa erre:
Egyedi táskák, valódi bőrből ingyenes házhozszállítással!
Minőségi bőr cipők, pénz visszafizetési garanciával!
Rendelj kettőt, a harmadikat ingyen kapod.

2. Nem állítunk be költségkeretet

Minden esetben állítsunk össze egy hirdetési tervezetet a teljes költségvetéssel együtt és ahhoz ragaszkodjunk. Könnyen túl lehet lépni a költségkeretet, főleg, ha több kampányunk is fut egy időben. Kalkuláljuk ki a napi költésünket a kampány egész ideje alatt. Sok hirdető összezavarodik a költség per kulcsszó és a Google ajánlattételi stratégiájától és túlságosan lekorlátozza a költségeket.
Nem számít, hogy egy egyszemélyes vállalkozás vagy egy óriási mammutvállalat hirdetéseiért felelünk, a költségvetés ismerete és az ahhoz való ragaszkodás a legfontosabb.

3. Nem állítunk be befejező dátumot

Még aki most kezdi felfedezni az Adwords világát, az is tudja, hogy egy kampánynak mindig tervezünk kezdő és végdátumot.

Határozzuk meg mindig a kampányunk céljait:

Általánosan szeretnénk növelni az eladást? Több konverzióra van szükségünk? Ebben az adott hónapban szeretnénk növelni az eladásokat? Márkaismertséget szeretnénk?

Amint ezeket kitaláltuk és minden kampányunknak van határozott célja, ahhoz mérten állítsuk be a kezdő és végdátumokat is. Akkor is állítsunk be befejező dátumot, ha a kampányunk célja nem időhöz kötött. Ha a kampányunk lejárt, elemezzük ki, és a szükséges javításokkal indítsuk majd újra.

4. Túlkomplikáljuk.

Hogy növelni tudjuk a konverziót, legyen hirdetésünk egyszerű és világos. A potenciális vásárlóink körülbelül fél másodperc alatt döntik el, hogy kattintanak-e vagy sem. Ha hirdetéseinket könnyű megérteni, akkor akár több másodperces figyelmet is szánnak majd rá.

Ne akarjuk az összes termékünket és ajánlatunkat egy hirdetésbe tömöríteni, inkább hozzunk létre külön hirdetéscsoportot az összes termékünkre saját kulcsszavakkal.

A hirdetésben megjelenő URL is a lehető legegyszerűbb legyen, a pontos címet elég a Cél-URL-ben megadni.

Képkivágás

5. Tegyük a vezető kulcsszavunkat a fejlécbe vagy a hirdetés leírásába

Minden esetben tartalmazza fő kulcsszavunkat a hirdetés, ugyanis a Google a hirdetések alapján (is) rangsorolja a találatokat. Minél jobban kifejezi a hirdetésünk az adott kulcsszavakat, annál magasabb pozícióba fogja sorolni azt a Google.

Képkivágás1

Ez főleg akkor számít, ha az adott kulcsszó esetében nagy a versengés a hirdetők között, az a hirdetés, amelyben nem jelenik meg az a kulcsszó, automatikusan hátrébb sorolódik. De bánjunk vele óvatosan, az sem szerencsés, ha túlzsúfoljuk hirdetésünket kulcsszavakkal, még ha azok relevánsak is.

Folytatjuk!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s