Szárnyal a Snapchat: megugrott a felhasználók adatforgalma

A Snapchat 2011 nyarán indult, mellyel kezdetben néhány szavas felirattal ellátott képeket és 9 mp-es videókat lehetett elküldeni az ismerősöknek, amiket korlátozott ideig lehet megtekinteni. Az alkalmazás rövid időn belül hatalmas user- és letöltésszámot ért el, ennek ellenére sokáig kérdéses volt, hogy üzletileg is sikeres lesz-e a Snapchat, használati díj és reklámok nélkül.

snapchat

Majd január végén debütált a Snapchat Discovery, mely lehetőséget ad cégeknek (például Cosmopolitan, CNN, VICE, People, NatGeo, Daily Mail), hogy „snapchat” módra rövid videós klipeket publikáljanak – melyek szintén csak egy napra megtekinthetők. Kalkulációk szerint 0,15 dollár az egy megtekintésre jutó költség, az első hirdetőknél több tíz- illetve százezer dolláros tarifákról szóltak a hírek.

A Discover egyes állítások szerint naponta több millió oldalmegtekintést eredményezett a partner cégeknek, ezek az adatok azonban eddig meglehetősen anekdotikusak voltak. A napokban azonban olyan statisztikák láttak napvilágot, melyek szerint egy aktív Snapchat felhasználó átlagos adatfogyasztása az egekbe szökött az új funkció bevezetése óta, mind az Egyesült Államokban, mind Európában. A Discover előtt 100-150 megabájt forgalmat generáltak a felhasználók hetente, ami Európában a bevezetés után 400 MB-ra, az USA-ban 600 MB-ra hízott – állítja egy mobil analitikai cég, a 7Park Data.

7park1

A cég felmérése szerint a Snapchat különösen a fiatal mobilhasználók körében népszerű, amely demográfiai csoportot számos mobil alkalmazás igyekszik megnyerni magának.

7park2

A Snapchat aktív felhasználóinak száma erős és folyamatos növekedést mutatott iOS-en és Androidon is az elmúlt két évben. Eközben az alkalmazásban töltött idő növekedése ma már felülmúlja a felhasználók számának növekedését. Ez azt jelenti, hogy az alkalmazás hosszabb ideig képes aktivizálni a felhasználókat, akik már nem csak a barátokkal való üzengetésre használják a Snapchat-et.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s