Egyre több a „zombi” app!

Az applikáció-piac egyelőre semmi jelét nem mutatja a lassulásnak: az iOS App Storeban egyre nő az alkalmazások száma, amely mára elérte az 1,42 milliót – derül ki egy friss jelentésből. Ezek közül azonban rengeteg app gyakorlatilag láthatatlan a felhasználók számára, amiket a szerzők egyszerűen csak zombi-appnak neveznek.toomany

A tanulmány szerint az App Storeban található alkalmazások mintegy 83%-a (!!) zombi, vagyis a felhasználók számára láthatatlan, amely arány tavaly januárban még csak 74% volt. A szerzők azokat az appokat nem tekintik zombiknak, amelyek az App Store top 300-as listáján háromból legalább két napon szerepelnek, amely lehetővé teszi számukra, hogy feltűnjenek a végfelhasználóknak. A zombi állapotú appoknak egyedül akkor van esélyük feltűnni, ha a felhasználók az adott típusú applikációra, vagy konkrétan az alkalmazás nevére keresnek rá.

Az App Storeban ezen alkalmazások száma 2014 január és december között közel duplájára: 657778-ról, 1136501-re emelkedett, amely idő alatt a teljes App Store 54,3%-kal nőtt.

zombi_app

Egyes applikáció típusok esetében jóval nagyobb a verseny, ahol az új alkalmazásoknak igen kicsi az esélyük a toplistákra felkerülni. Ilyenek például a „Business” kategória, melyet igen kevés sikeres app ural világszerte. Nem is érdemes ezért ide sorolni az applikációkat, helyette inkább a „Productivity” vagy „Finance” kategóriát érdemes választani a jelentés szerint. Ezzel szemben a „Navigation” vagy a „Sport” kategóriában jóval kevesebb a zombi-app, mivel ezek gyakran helyspecifikusak, így jóval kevesebb helyi alkalmazással kell csak felvenniük a versenyt.

A kategóriák mérete és a zombi-appok aránya között egyértelmű az összefüggés: például a „Weather” kategória a legkisebb az App Storeban, ahol mindössze az alkalmazások fele számít zombinak.

zombi_app2

Amint a kategóriában lévő appok száma meghaladja a 250 ezret, a zombi appok aránya igen gyors növekedésnek indul. Jó példa erre a „Games” kategória, ahol az appok 80%-a láthatatlan a felhasználók számára. Valószínűleg az app marketingesek is tisztában vannak ezzel, ezért fordulhat elő az, hogy a valamelyik játék-alkategóriába sorolt applikációk közel harmadát egyáltalán nem is sorolják a „Games” főkategóriába.

Ami a zombi appok földrajzi elterjedtségét illeti, itt is igen nagy különbségek figyelhetők meg a jelentés szerint. A német és a kínai App Storeban rendre 80,6%, illetve 81,3% az arányuk, ami jóval magasabb, mint például Japánban (77,6%) vagy Oroszországban (73,2%). Ennek az az oka, hogy kevesebb app verseng a legjobb helyezésért.

A zombi-appok arányának növekedése miatt a mai fejlesztőknek rendkívül fontos, hogy megértsék az app store-optimalizálási (ASO) technikákat. Szintén sokat számít, hogy milyen kategóriába soroljuk az appot. A fejlesztők akár három kategóriát is megjelölhetnek, érdemes olyanokat választani, ahol kisebb a verseny.

Az app store listáinak böngészése természetesen csak egy módja az appok felfedezésének, hiszen keresés útján is rájuk lehet bukkanni, amely fronton tavaly némileg javított is az Apple, miután kapcsolódó keresési javaslatokat is megjelenít már az App Store.

Ezen kívül ott van ma már a Facebook is, ahol 526 millió havi aktív felhasználó kizárólag mobil készüléken használja a közösségi oldalt. A Facebook mobil hirdetéseinek igen nagy része ma már célzott app installációs hirdetés.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s