Ezek a változások érdekelni fognak, ha üzleti oldalad van a Facebookon! 1. rész

Mindenki tudja már egy ideje, hogy a Facebook drasztikusan csökkentette a posztok organikus elérését. Ám amikor a Facebook elvesz valahonnan, azt vissza is adja máshol, másképpen.

o-TEACHER-SURPRISE-facebook
Íme pár frissítés, melyek a közeljövőben kerülnek bevezetésre és remek lehetőséget adhatnak az üzleti oldalaknak és közösségi médiával foglalatoskodó szakembereknek.

  • Keresés a posztokban
    Hamarosan minden felhasználó számára elérhetővé válik az újítás, mellyel meg lehet keresni a számunkra releváns posztokat. Például, ha láttunk valami érdekeset valamely ismerősünk falán, de akkor valamiért nem kattintottunk, most könnyedén visszakereshetjük majd, anélkül, hogy visszalapozgatnánk ismerősünk falán több napi bejegyzés halmazt.Hogyan tudják ezt az üzleti oldalak hasznosítani?
    Egyszerűen rá lehet keresni régebbi posztjainkra, de azt is megmutatja, ha az egy másik oldal falán jelent meg a posztunk. Például rá lehet keresni, hogy adott ember mikor és milyen bejegyzés kapcsán említette a cégünk nevét. Így rálátásunk lesz arra, hogy mennyien beszélnek rólunk valójában, hisz a kereső feldobja az összes olyan bejegyzést, ahol a cégünk neve be volt taggelve.
    Ezt a funkciót üzleti oldallal nem lehet használni, csak ha a személyes Facebook profilunkkal vagyunk bejelentkezve. Erről bővebben itt írtunk.
  •  Targetálható organikus posztok
    Már nem csak a hirdetésekben lehet targetálni, hanem akkor is, ha egy posztot osztunk meg.targetHa az „Érdeklődési kör”-t választjuk, targetálhatunk a konkurens cégek követőire is, így jó eséllyel megjelenik azon felhasználók oldalán is a posztunk, akik a versenytársaink oldalait is kedvelték.

    target2

    Milyen előnyökkel jár ez, ha üzleti oldalunk van?
    Azt szem előtt kell tartanunk, hogy ha konkurens cégek rajongóira targetálunk, nem fog megjelenni azon felhasználók News Feedjében a posztunk, csak ha a mi oldalunkat is és azt az oldalt is likeolták. Viszont ezzel kiszűrhetjük a komoly érdeklődőket. Ha pontosan ismerjük a célcsoportunkat, könnyedén targetálhatunk rájuk. Például, ha menyasszonyi ruhát árulunk, akkor érdemes csak az „eljegyezve” kapcsolati állapotban lévőket választani, így a posztunk elsősorban azon rajongóinknak fog megjelenni, akiknek ez a kapcsolati állapotuk. Így a valóban releváns közönséget érhetjük el organikusan is, nem megy „kárba” a bejegyzésünk.

  • Beállíthatjuk, hogy meddig jelenjen meg a bejegyzésünk a falon
    Organikus posztok esetében meg tudunk adni egy dátumot, amíg a bejegyzésünk megjelenhet a rajongóink News Feedjében. Ez a funkció megakadályozza, hogy azt a posztokat lássák a rajongóink, melyek nem a legfrissebbek. Az oldalunk faláról nem törlődik a poszt, továbbra is megtekinthető marad, de a News Feedbe már nem kerül ki.Milyen előnyökkel jár ez?
    Ez azon vállalkozások számára lehet hasznos, akiknél időszakos akciók vannak, vagy naponta frissülő kínálat, stb. Ha például meghirdetünk üzletünkben egy két hetes akciósorozatot, de a két hét letelte után is megjelenik az emberek falán üzenetünk, majd kattintás után csalódnak, vagy törölt oldalra jutnak, akkor üzletünk reputációja láthatja a kárát ennek. Azzal, hogy beállítunk egy vége dátumot, elejét vehetjük ennek, így mindig csak a friss infók lehetnek kint a rajongók News Feedjében.

A cikket hamarosan folytatjuk!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s