Facebook hirdetések ABC-je 1. rész

Sok kis vállalkozás a kezdetekben nem engedheti meg magának, hogy a Facebook kommunikációt és hirdetést rábízza egy hozzáértő reklámügynökségre, így maga próbál lavírozni a sok változás és a megannyi új trend között.
Szeretnénk kicsit segíteni nekik azáltal, hogy leírjuk melyik Facebook hirdetés mire való és mikor szerencsés használni.

fb_ad

Ha belépünk a Hirdetéskezelőbe és rányomunk a Hirdetés létrehozása gombra, rögtön ezzel találjuk szembe magunkat:

blog1

9 féle hirdetést indíthatunk, attól függően, hogy mit is akarunk vele elérni.

– A webhely látogatószámának növelése akkor jó, ha van egy szép és igényes weblapunk, amelynek szeretnénk ismertséget szerezni. Ehhez még csak Facebook oldal sem szükséges, de azért jó, ha van, mert így extra funkciókat is elérhetünk.

– A konverziók számának növelésének akkor van értelme, ha weboldalunkon keresztül vásárolni lehet valamit, bár szinte bármit kinevezhetünk konverziós célnak. Így a weboldalunkon található videó megnézése is számíthat konverziónak, de arra inkább egy másik hirdetési formát ajánlanánk.

– A bejegyzések népszerűbbé tétele cím a poszthirdetéseket takarja. Mivel a Facebookon az elérési algoritmus 2% alá csökkent (ez azt jelenti, hogy ha az oldalunkat kedvelte 100 ember, azok közül 2 fogja normális esetben látni az oldalunk posztját, magyarán szólva a virális terjedés esélye egyenlő a 0-val), kénytelenek vagyunk a fontos bejegyzéseket meghirdetni. Érdemes ezeket a posztokat úgy megírni, hogy derüljön ki azok számára is, hogy mivel foglalkozik vállalkozásunk, akik még nem ismerik oldalunkat. Fontos tudni, hogy itt nem oldalkedvelések fognak jönni (jöhetnek persze azok is, de nem azon van a fókusz), hanem „bejegyzéshez kötődő aktivitás”, ami lehet kattintás, like, megosztás, hozzászólás.

– Az oldal népszerűbbé tétele takarja az oldalkedvelések számának növelését. Ezt akkor érdemes bevetni, ha még nem túl ismert az oldal, a márka. A hirdetésben lehetőleg szerepeljen az oldalunk profilja is, mivel foglalkozunk, miért érdemes likeolni és követni. Olyan targetálást használjunk, mely kiszűri a releváns felhasználókat. Például, ha csak Pécsett szeretnénk rajongókat gyűjteni, akkor ne egész Magyarország területén hirdessünk, stb., mert felesleges forintokat szórunk így ki az ablakon. (Ez majdnem mindegyik hirdetési formára igaz, de ennél különösen ajánlott erre jobban odafigyelni)

Folytatása következik…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s