Nem másol, kiegészít!

unnamedAz okostelefonok bekúszása a vállalati B2C platformokra igazán örvendetes dolog, azonban továbbra is gyakran szembesülünk azzal, hogy a mobilmutációk csak a meglévő webes felületek – gyakran csökkentett funkcionalitású – leképezései. Egyértelműen hibás elképzelés, ami nyílegyenesen szembemegy a multiplatform trendekkel.

Mutációk készítése helyett inkább úgy kell tekinteni a mobilra, mint a meglévő platformok, szolgáltatások meghosszabbítására. Nem kell egy az egyben átültetni a kézenfekvőnek tűnő webes funkciókat, pláne nem korlátozva azokat, annál ugyanis kevés frusztrálóbb dolog van a felhasználó számára, amikor egy más felületen megszokott szolgáltatást nem ér el, holott a többé-kevésbé azonos környezet ezt sugallja. Ehelyett érdemes azon elgondolkodni mire, hogyan használja, használhatja telefonját a meglévő vagy potenciális ügyfél, hogyan lehet egyszerűbb módokat, vagy szerencsésebb esetben valóban hasznos, új mobilspecifikus funkcionalitást kínálni. Hogy ezzel a gondolkodásmóddal mit lehet elérni, arra kiváló példát hoznak a CW amerikai tv csatorna mobilfejlesztését boncolgató, novemberben közétett esettanulmányban foglaltak.

Az előzetes kutatásokból kiderült, hogy a felhasználók legnagyobb része az „on demand” szolgáltatást részesíti előnyben, különösen a csatorna nézőinek legnagyobb hányadát kitevő fiatalabb korosztály. Ugyancsak fény derült arra, hogy jellemzően több platformot használnak tévézés közben, azaz nem ritka eset, hogy miközben egy sorozatepizódot néznek, 77 százalékuk párhuzamosan további információk után kutat az okostelefonján, így például a főszereplő színész biográfiáját nézegeti, vagy a közösségi médián lévő rajongói csoportok bejegyzéseit olvasgatja. Mindebből világosan kiderül, hogy a tartalomszolgáltatóknak egyre nehezebb dolga van, ha a néző teljes figyelmét meg akarják ragadni, ugyanakkor az aktuális trendek egyben lehetőséget is teremtenek arra, hogy mélyebb kapcsolatokat építsenek ki vele.

cw_app_ipad1

A CW végül a következő szolgáltatásokat épített applikációjába:

  1. on demand teljes epizódok: A CW egy héttel a tényleges sugárzást követően minden sorozatepizódot ingyenesen elérhetővé tesz az appban, sőt nem csupán előfizetői, hanem bárki számára.
  2. Személyre szabott push értesítések: Az appban beállítható egyéni preferenciák szerint automatikus értesítéseket kap a felhasználó, amik az új elérhető epizódokra, érdeklődésüknek megfelelő exkluzív tartalmakra figyelmezteti őket.
  3. Egyedi rajongói tartalom: A felhasználók elképesztő mennyiségű információt érhetnek el a telefonjukról, betekinthetnek a kulisszák mögé, exkluzív interjúkat és képgalériákat nézhetnek meg.
  4. Keresztértékesítés: Az on-demand lejátszási lehetőséget a CW igen erőteljesen használja arra, hogy más sorozataira is felhívja a felhasználók figyelmét, növelve azok lojalitását.
  5. Exkluzív digitális tartalom: A csatorna alapvetése szerint az appot letöltők többségükben elkötelezett rajongók, akiket további, más csatornákon nem elérhető exkluzív anyagokkal jutalmaz.

city-cw-wize-iphone-app

Mint látható, nem találták fel a spanyolviaszt a CW-nél sem, csupán felmérték célközönségüket, és hozzájuk igazodva egy olyan platformmal gazdagították elérhető kommunikációs palettájukat, ami a korábbi elemek lemásolása helyett kiegészíti azokat. Az eredmények magukért beszélnek, a CW App jelenleg az egyike a legmagasabb szintű értékeléseket magáénak mondható videós applikációknak, közel 6 millió egyedi felhasználóval.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s