Három tipp a sikeres online kvízekhez

quiz

Az online kérdőívek meglehetősen régóta részét képezik az digitális eszköztárnak, azonban az egyéb szöveges tartalmak (cikk, blogbejegyzés, e-mail, stb.), valamint a szexi, új multimédia-csatornák (videó, közösségi játékok, interaktív alkamazások, stb.) eddig jórészt háttérbe szorították őket. Most azonban úgy tűnik, eljött a kvízek ideje!

A BuzzSumo által készített felméréséből kiderül – amelyben több mint 100 millió cikket elemeztek – hogy a 10 leggyakrabban megosztott cikkből 8 kvízjáték volt (7 Buzzfeed, 1 New York Times). Ha bárki töltött már ki olyan tesztet, mint a „Milyen fajta kutya vagy?” kvíz, akkor talán már nem is olyan meglepő a sikerük. De természetesen nem csak a celebekhez, vagy kisállatokhoz kapcsolódó kvízek sikeresek, hanem a komolyabb témákhoz, komolyabb cégekhez kapcsolódó tesztek is egyre több fogyasztó tetszését nyerik el.

Helyesen használva a kvízek tehát igen hatékony eszközei lehetnek a vállalkozásoknak. Weboldalon, e-mailben, vagy bármely közösségi oldalon posztként elhelyezve felkelthetik a fogyasztók figyelmét, méghozzá szórakoztató módon, a márkaüzenet közvetítésével.

Persze attól még, hogy a fogyasztókról elmondható, hogy relatíve gyakran töltenek ki teszteket, nem biztos, hogy a miénk is azonnal sikeres lesz. Mint minden típusú tartalomnál, itt is minőségi kvízt kell tudni összeállítani. Na de mitől lesz sikeres egy online kvíz?

  1. Tapintson rá az emberek narcisztikus oldalára

Egy online kvíz-létrehozó vállalat, a Qzzr vezetője, Josh Little szerint egy teszt akkor fog vírusosan terjedni, ha azzal az emberek narcizmusát sikerül kitapintani, vagyis ha a kvíz segítségével valami érdekeset tudnak felfedezni saját magukban. Ahogy ő fogalmaz egy blogposztjában, „a jó teszt olyan, mint egy tükör, nehéz mellette elmenni anélkül, hogy egy pillantást vetne rá az ember.”

  1. Segítsen kitalálni az ügyfélnek, hova tartozik

Little újabb bölcsessége közé tartozik, hogy a legjobb kvízek segítenek eldönteni a kitöltőnek, hogy hova tartozik, hiszen mindenki szeretne azonosulni egy csoporttal, és tudni, hogy mennyire illeszkedik abba. Ő a legokosabb? Jól informált? A legőrültebb? Ilyen csoporthoz tartozás érzést nagyon könnyű kvízekkel kreálni, hiszen csak valamilyen közös érdeklődési körre (sport, pop kultúra, stb.) kell felhívni a figyelmet, vagy egyszerűen csak tesztelni kell a tudását egy bizonyos területen. Jó példa utóbbira egy amerikai biztosításközvetítő kvíze, amiben azt lehet letesztelni, hogy csalás nélkül ki tud átmenni a kaliforniai jogsi-teszten. A recept egyszerű, de hatásos, hiszen egyszerre elégíti ki az emberek narcisztikus igényét (képes vagyok megcsinálni?) és a valamilyen csoporthoz tartozás iránti igényét is, hiszen az eredményeket összesítő oldal azt is kimutatja, hogy a többi kitöltőhöz képest hol végzett.

  1. Kell egy jó címsor és fotó

Végül fontos megjegyezni azt is, hogy az emberek meglehetősen ritkán tervezik el előre, hogy tesztet fognak kitölteni, sokkal inkább egy véletlenszerű felfedezés eredményeként vesznek részt kvízekben. Például ha rábukkannak egyre egy weboldalon, a Facebookon, vagy e-mailben. Egy blikkfangos cím, vagy fotó éppen ezért kulcsfontosságú szerepet kap a kvízek sikerre vitelében.

A lényeg itt nagyjából ugyanaz, mint minden egyéb tartalom típusnál. A címsornál, leadnél fontos, hogy igyekezzünk rövidek lenni és az érzelmekre hatni. A kép esetében érdemes világos, színes képet választani, olyat, ami mobil eszközön is jól látszik.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s