Mi kell egy blog sikeréhez?

Függetlenül attól, hogy már meglévő üzleti márkát építesz, vagy a személyes weblapodon keresztül teremtesz épp saját márkát, egy sikeres blog írása óriási pluszt adhat hozzá. Egy sikeres bloghoz nem csak a jó szöveges tartalom szükséges, legalább ilyen fontos a jól megkomponált és kigondolt vizuális megjelenés is, melynek hatására több olvasó fog visszatérni, mint gondolnánk. És persze illik a célközönséghez választani a megjelenést és a formát.

ID-100214814

Ahhoz, hogy a megfelelő vizuális üzenet célba is érjen, már az elejétől meg kell formálni a blog arcát. A látogatóknak a webhelyre érkezésük első perctől érteniük kell a blog üzenetét. Fontos, hogy fokozzuk a mondanivalónkat a látványelemekkel, ne pedig a figyelmet vonjuk el róla.

Az emberek alapvetően nagyon vizuálisak, elsőre a képeket figyelik meg, ezért fontos, hogy ne zsúfoljuk tele blogunkat sok képpel, mert elveszik a lényeg. Olyan elemeket érdemes választani, amelyek letisztultak és a lehető legegyszerűbben fejezik ki mondanivalónkat, kerüljük a zűrzavaros, agyoninfózott grafikákat. A legfontosabb képi elem a blog fejléce, melynek tükröznie kell a tartalmat és stílust. Ha ránéz a látogató tudja, hogy hova érkezett és felkeltsük a figyelmét annyira, hogy tovább akarjon olvasni.

Videókat beágyazni a cikkekbe és a blogba szintén népszerű megoldás, ám itt is figyeljünk a helyes arányokra és ne vigyük túlzásba. Kivéve, ha az alapkoncepció a videón keresztüli kommunikáció. Mondanivalónkhoz válasszunk releváns videót és a látogatóknak hagyjuk meg a választás lehetőségét, ne zavarjuk őket az automatikus lejátszással.

ID-100207656

Vizuális üzenetek, közösségi média és a blog

A sikeres blog marketinghez hozzátartoznak az egyes közösségi média platformok is. Használd a Facebookot, a Twittert, stb., hogy mindenkihez eljusson a blog aktuálisan új cikke, ezzel növelheted az aktív olvasók táborát. Ahhoz, hogy sikeresen használhassuk a közösségi médiát, fontos tisztában lenni azok egyes elemeivel és hogy hogyan tudjuk azokat hasznosítani a saját céljaink eléréséhez.
Például minden korcsoport szinte más platformon kommunikál. Tervezzük meg, hogy kikhez szeretnénk szólni és ahhoz válasszunk megfelelő közösségi média platformot.

Amikor linket teszünk ki valamely közösségi site-ra, figyeljünk arra, hogy a cím és a lead beszélő legyen, engedjen betekintést a tartalomra, kellően érdekes formában. Általában képpel együtt kerül ki, figyeljünk, hogy releváns kép legyen mellette, ha nincs ilyen, akkor legalább logónkat helyezzük el. Egy képes linkmegosztás jobban vonzza a figyelmet, mint egy sima link, kép nélkül.

Blogot vezetni, kiegészítve képekkel és megfelelő vizuális elemekkel, hatékony és fontos marketing eszköz lehet a kezünkben, melyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. Márka építéshez és webhely forgalmunk növelésére is kiválóan alkalmazható.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s