5 pontban a tökéletes Facebook posztról

Szeretnéd megtudni, hogy mi a titka a tökéletes Facebook posztnak, amivel maximalizálni lehet a kattintások, likeok és kommentek számát? Az internetet böngészve egy halom best practicre és példára bukkanhatunk, ezek közül válogattunk össze néhány hüvelykujj-szabályt. Érdemes kipróbálni ezeket a tippeket és stratégiákat!

FB

A tökéletes Facebook poszt 5 kulcseleme

  1. tartalmaz linket
  2. rövid, legfeljebb 40 karakterből áll
  3. nem csúcsidőben kerül közzétételre
  4. rendszeresen követik egymást
  5. időszerű és hírértékű

Az első pontot, miszerint a tökéletes Facebook posztoknak link-megosztásnak kell lenniük, elég meggyőző adatok is alátámasztják. A Facebook felmérése szerint ugyanis ezekre kétszer annyi kattintás érkezik, mint a például egy kép leírásában elrejtett linkre. Utóbbi megosztások automatikusan hátrébb is sorolódnak a felhasználók hírfolyamában a Facebook algoritmusa miatt. A link-posztok tehát mindenképp hatékonyabbak, mint a kép-posztok. A link megosztásakor a Facebook hibakeresőjével ellenőrizni tudjuk azt is, hogy miként fog kinézni a posztunk, illetve, hogy szükséges-e valamit módosítani rajta.

A második ismérv: a rövid, tömör, legfeljebb 40 karakteres posztok. Ezek általában több kattintást és kommentet is kapnak, amit már tanulmányok is bizonyítanak. A BlitzLocal például 11 ezer Facebook oldalt vizsgált meg, amiből szintén az derült ki, hogy minél rövidebb egy poszt, annál több like és komment érkezik rá. Negyven karakter nem hangzik túl soknak egy üzenet megfogalmazásához, de azért nem is kevés, főleg, hogy a link címe és leírása is látszik a posztnál.

FB_poszt_hossz

Nagyon fontos a Facebook posztok időzítése is, hiszen több százezer egyéb oldal posztjával kell versenyezni a rajongók üzenőfalán. Logikusnak tűnik ez alapján, hogy érdemes olyankor kitenni a miénket, amikor kevés más oldal posztol. A TrackMaven több mint 5800 Facebook oldalt és 1,5 millió posztot vizsgált meg, amely alapján összeállította best practice tanácsait. Ezek között szerepel, hogy szombaton és vasárnap, illetve a rendes munkaidő lejárata után érdemes posztolni, ekkor a legkisebb ugyanis a forgalom az üzenőfalakon.A legjobb „időkapu” erre munkanapokon a délután 5 és hajnali 1 óra közötti időszak, illetve a hétvégék.

A tökéletes Facebook poszthoz elengedhetetlen, hogy következetes megosztási stratégiát kövessünk. Egy több mint 8000 Facebook oldal elemzése alapján készített tanulmány szerint az oldalak több mint 70%-a 30 százalékos, vagy annál nagyobb csökkenésről számolt be az organikus elérés (reach) tekintetében, azonban ennek ellenére is voltak közöttük sikeresnek tekinthető oldalak. Ezen sikeres oldalak négy közös jellemzővel bírtak: meglehetősen szenvedélyesen célozzák meg a célcsoportjukat, számukra releváns tartalmakat tesznek közzé, következetesek a posztok ütemezése tekintetében – naponta legalább egyszer posztolnak – és a tartalmaikat igen sokan megosztják (ami a legfontosabb a virális terjedéshez). A rendszeres posztolás azért fontos, mert egyfajta várakozást alakítanak ki ezzel a követőik körében a minőségi tartalmak iránt. A posztolási menetrend betartását segítheti egy tartalom-naptár létrehozása, vagy az olyan ingyenes ütemezők használata, mint a Buffer.

Persze nem elég a tökéletes időzítés, a blikkfangos 40 karakteres teaser, ha a tartalomban nincs semmi hírérték. Erre késztet a Facebook legújabb News Feed algoritmusa is, amely az időszerű, trendi témákat előnyben részesíti. Ehhez a Facebook beazonosítja azokat a témákat, amelyek népszerűek a felhasználók körében, figyelembe véve azt is, hogy hányan likeolják illetve kommentelik az adott posztot, és ez alapján jeleníti meg azokat a hírfolyamban. Sőt, azt is figyelembe veszi az algoritmus, hogy mikor érkezik aktivitás az adott posztra: ha közvetlenül a közzétételt követően igen, azonban később nem, akkor úgy ítéli meg, hogy már nem aktuális az üzenete, így hátrébb sorolja azt a News Feedben.

Reméljük, ezen best practicek nyomán hasznos ötletekkel szolgálhattunk a megfelelő Facebook stratégia kialakításához.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s