Hogyan találnak rá a felhasználók az appokra?

A használók nagyjából fele a nagy gyártók appboltjaiban, az iTunes-ban és a Google Playben történő böngészés útján bukkan rá az alkalmazásokra, amit később a telefonjára telepít. Ez egyben azt is jelenti, hogy sokkal fontosabb, hogy a keresési eredmények között hányadik helyen található egy adott app, mint hogy a különböző listákon hányadik helyet foglal el.

aps

Legalábbis erre a következtetésre lehet jutni egy analitikával foglalkozó cég, a TUNE legújabb tanulmányából, amely szerint a mobil használók nagyjából fele a legutoljára letöltött appra az appboltban történő böngészést követően bukkant rá. iOS használók esetében 47%, Androidosoknál 53% ez az arány.

A tanulmányt jegyző TUNE nemrégiben vásárolta fel a MobileDevHQ nevű mobil marketing platformot, amely az appok keresési rangsorban történő megjelenésének optimalizálásában segít. Mivel a TUNE a felvásárlással egyértelműen érdekeltté vált az alkalmazásbolt optimalizálás (ASO) terén, az eredményeket akár fenntartásokkal is kezelhetnénk, azonban iOS esetében a keresés alapján történő rábukkanás számai alacsonyabbak, mint amiket korábbi, független kutatásokból (Forrester, Nielsen) ismerni lehet.

A Nielsen is azt állítja például, hogy a legtöbb app fejlesztő arra törekszik, hogy a top 25-be bekerüljön, hosszú távon azonban a keresés optimalizálásnak egyre fontosabb szerep jut. Különösen igaz ez az appüzletek bővülése láttán, hiszen ma már az iOS és az Android boltjaiban is jóval több, mint egymillió alkalmazás található, ahol a böngészés egyre nehézkesebbé válik.

A kutatás szerint az appok felfedezésének második forrása az úgynevezett organikus felfedezés, vagyis amikor a leendő felhasználó barátoktól, ismerősöktől hall az adott alkalmazásról. Így tölti le az iOS felhasználók 15%-a, az Android felhasználóknak pedig 12%-a az alkalmazásokat. Az interneten található ajánlók hatására az iOS felhasználók 11%-a, az Android felhasználók 12%-a tölt le egy-egy appot.

Az üzletek saját rangsorai tehát ma már nem rúgnak igazán latba a letöltések terén. Mindkét platformon a toplistákon történő szerepelés – amelyről a mobilapp fejlesztők álmodnak – elenyésző mértékben járul hozzá a letöltésekhez: iOS esetében a felhasználók 10%-a töltött le egy alkalmazást azért, mert látta azt valamelyik rangsorban, míg Android esetében ez az arány 9%.

A weben történő keresgélés eredményeként az Android-felhasználók mintegy 3%-a, iOS felhasználók 2%-a bukkant rá egy-egy alkalmazásra. A Facebook és a Twitter hirdetések 1-2 százalékkal járulnak hozzá a letöltésekhez.

A TUNE felmérésében több mint 800 amerikai vett részt, akiktől azt kérdezték meg, hogy hol bukkantak rá a legutoljára letöltött appjukra, vagyis az eredmények inkább egy pillanatfelvételt jelentenek, mintsem hogy nagyobb tendenciákra lehessen következtetni belőlük.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s