Hirdetni csak pontosan, szépen…

A hatékony marketing alapvetése, hogy jó üzenettel, a jó helyen és időben találjuk meg a kívánt célcsoportot. A Facebook újratervezett Atlas ad-server szolgáltatásával hamarosan ezt minden eddiginél tervezettebben tehetik meg világszerte a marketingesek.

A Facebook által „emberközpontú-marketing” címkét kapott szolgáltatás lényegében a közösségi oldal eddig rejtve maradt, a felhasználók nyilvános adatait, tevékenységeit, szokásait magában foglaló adatbázis láthatóbbá tételén alapszik. A felhasználói szokások követése persze nem új keletű, sőt nem is kizárólag a közösségi platformok sajátja, hiszen a cookie / süti épp ezt hivatott megvalósítani. Azonban az elmúlt évek tapasztalatai alapján ezek az apró, a felhasználók eszközein tárolt kis kódrészletek igen megbízhatatlannak, pontatlannak bizonyultak, és közel sem adnak teljes képet a felhasználó reklámfogyasztási szokásairól.

fb_2657591b

Az Atlas éppen ezt hivatott megoldani azáltal, hogy minden reklámmal kapcsolatos tevékenységet egyenesen a felhasználói profilhoz köt, ráadásul nem csak a közösségi oldal keretein belül, de valamennyi olyan oldalon is, ami engedélyezi látogatóinak a Facebook profillal történő bejelentkezést. Ez azonban közel sem minden, multiplatform jellege miatt ugyanis az Atlas lehet az első igazán hatékony eszköz a marketing szakma kezében, hogy a különböző mobileszközökből is valóban használható mérési adatokat tudjon kinyerni.

Erre márpedig égető szükség lenne, hiába teszi ki a legújabb felmérések szerint az átlagfelhasználó idejének legalább negyedét a okostelefonjaik nyomkodása, a hirdetési bevételekből legjobb esetben is csak 10-11 százalékkal részesül a mobilplatform. A potenciál óriási, nem véletlenül próbálta már áthidalni a „mobilproblémákat” megannyi startup a közelmúltig – tegyük hozzá, többnyire sikertelenül – és ugyanezek a lehetőségek jelentik a fő motivációt a digitális hirdetési piac másik óriása, a Google erre irányuló fejlesztéseit is.

Az alig egy napja bejelentett, megújult Atlast jelenleg olyan cégek tesztelik, mint a Pepsi vagy az Intel, ha az ő szűrőjükön átmegy, akkor hamarosan újabb valódi mérföldkőhöz érkezhet a digitális marketing.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s