Mennyire értékesek a Facebook rajongók? Kutatók végre számszerűsítették

Mennyiben jelent elköteleződést egy brand Facebook oldalának likeolása? Többet költenek a Facebook rajongók, mint azok, akik nem követik az adott céget a közösségi oldalon? Egy évekig tartó kutatás eredményei alapján számszerűsíteni lehet a likeok értékét.

A YetiData és a Collective Bias négy éven keresztül vizsgálta egy nagyobb élelmiszerüzlet Facebook oldalát (150 ezer rajongóval), amiből kiderült, hogy az oldal rajongói átlagosan mintegy 125 termékkel többet vásároltak a tipikus vevőnél, amely 35 százalékos többletet jelent.

Forrás: YetiData/Collective Bias közös kutatás

Forrás: YetiData/Collective Bias közös kutatás

Sőt, a kutatás szerint azok a rajongók, akik legalább 10-szer ellátogattak az üzlet Facebook oldalára, egy év alatt mintegy 40-szer többször látogattak el az üzletbe, ahol évi 1000 dollárral többet költöttek, mint egy átlagos ügyfél, amely 95%-os pluszt jelent. A vizsgált élelmiszerbolt Facebook oldalát a kutatást végző Collecitve Bias menedzselte, olyan tartalmakat töltött fel, amellyel elsősorban a meglévő ügyfeleket igyekezett megtartani ahelyett, hogy újakat próbált volna becsalogatni különböző kedvezményekkel.

Kuponok és akciók helyett inkább különféle regionális tartalmakat töltöttek fel az üzlet Facebook oldalára, melyet előzetesen teszteltek, hogy mennyire működik az adott célközönségnél. Minden esetben válaszoltak a Facebook oldalon feltett ügyfél-kérdésekre, amely a kutatás szerint jóval elkötelezettebb, és vásárlás iránt érdeklődőbb rajongókat eredményezett.

A kutatás eredményei tehát arra engednek következtetni, hogy a Facebook oldalakkal is lehet közvetlen hatást, sőt konverziót elérni, amely végső soron nagyobb jövedelmezőséget és fogyasztói bizalmat eredményez.

A kutatás további fontos megállapításai közé tartozik, hogy az oldal rajongóinak mintegy 60%-át nők alkották, akik általában több terméket vásároltak, ugyanakkor a Facebook oldal férfi rajongói többször látogatták meg a boltokat.

A gyakoribb Facebook oldal látogatás nagyobb költési összeget eredményezett az üzletekben. A kutatás során pedig az élelmiszerbolt profitjának több mint 75%-a a vevők azon 25%-ának vásárlásaiból származott, akik a bolt Facebook oldalát like-olták. Ők átlagosan 50%-kal többet költöttek ugyanis, mint a „nem-rajongó” vásárlók.

A vizsgálat során az élelmiszerlánc törzsvásárlói kártyát használó tagjainak vásárlási szokásait vizsgálták az előtt és az után, hogy a közösségi oldalon is elköteleződtek a márka iránt.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s