Facebook változások: vége a klikk-vadász oldalaknak!

Végre a Facebook is lépéseket tesz az úgynevezett „click-baiting” cikkek gyakori felbukkanása ellen a News Feedben. Továbbá a link megosztások ajánlott metódusát is elővezetik. Így a felhasználói élmény is várhatóan jobb lesz. Nézzük meg pontosan, hogy mik lesznek ezek a változások.

Mi az a click-baiting?

Magyarra talán klikk-csalinak fordíthatnánk ezt kifejezést. Sokat sejtető, érdekesnek tűnő címsorral veszik rá az embereket a kattintásra, ám a tartalom általában kiábrándító és nincs sok köze a címsorban leírtakhoz.

dobbenetes

Ki ne találkozott volna Facebookozás közben az alábbiakhoz hasonló, hatásvadász címsorokkal?

  • Sosem fogod elhinni mit talált egy kutató az állatkertben, a krokodil gyomrában!
  • A kislányt elütötte egy autó, de ami ezután történt, az mindenkit megdöbbentett!
  • Amit sosem tudtál a piramisokról! Megdöbbentő videó a nagy titokról!

Egy, a Facebook által készített felmérésből kiderült, hogy a felhasználók 80%-a tudni szeretné, hogy mit olvas el és ezt maga szeretné eldönteni egy releváns címsor alapján. Ennek köszönhetően a Facebook hadat üzent a clikk-baiting oldalaknak.

Hogyan?

Először is megvizsgálják, hogy az emberek mennyi időt töltenek az adott cikk olvasásával. Ha ez az idő túl rövid, vagy kattintás után azonnal visszatérnek a Facebookra, akkor valószínűleg a tartalom nem egyezik meg a címben ígérttel és nem azt találták ott, amiért kattintottak.
A másik vizsgálati tényező az lesz, hogy az adott cikkre mennyi aktivitás érkezik az olvasóktól. Ha sok ember rákattint a linkre, de ehhez képest aránytalanul kevesen osztják meg, szólnak hozzá vagy likeolják, az szintén arra utal, hogy a tartalom nem elég értékes.

Link a kép leírásban? Nem nyerő.

A másik fontos algoritmus változás a linkeket érinti. Ha linket szeretnénk kommunikálni, azt mindenképpen linkkel tegyük és ne egy kép leírásába írt linkkel. Az ilyen típusú link megosztások automatikusan hátrébb fognak sorolódni a felhasználók hírfolyamában.

photo

rossz gyakorlat

Ha linket osztunk meg az oldalunkon, az egy nagyobb képpel jelenik meg a hírfolyamban, de akár képet is feltölthetünk a linkhez, így az sem lehet probléma többé, hogy a nem megfelelő képet generálja le az adott cikkből vagy weboldalról.
Ezáltal teljesen feleslegessé válik a kép leírásába ágyazott link és a Facebook algoritmusa nem is támogatja többé ezt a megoldást. A kép mellé írt, gyakran generált link (úgynevezett URL Shortener programok használatával, például a Google esetében ezen a linken: https://goo.gl/) esetleg megtévesztő, vagy nem elég informatív ahhoz, hogy a felhasználó eldönthesse, hogy valóban kattintani akar-e. Ezzel ellentétben, ha linkelve tesszük ki az oldalunkra a cikket vagy a weboldalt, annak link formátuma már eleve beszédes és megkönnyíti a döntést, hogy a felhasználó számára értékes-e az adott tartalom, avagy nem. Ez a formátum megkönnyíti az átkattintást azon felhasználók részéről is, akik mobil eszközön facebookoznak és kisebb a képernyőjük.

link

jó gyakorlat

Várhatóan az új változtatások által tovább nő a felhasználói élmény, miután kiszorulnak a hírfolyamból a click-baiting oldalak. Továbbá pozitív hatással lehet az oldalak elérését illetően is, hisz nem fogják többé kiszorítani az értékes, releváns tartalmat az értéktelen, hatásvadász cikkek linkjei.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s