Milyen üzleti modellekkel működhet egy applikáció? – 3. rész

Cikksorozatunk előző részeiben már bemutatásra kerültek az ún. freemium modellek, valamint az üzleti tevékenységet támogató alkalmazások. Utolsó körben összeszedtünk további néhány olyan modell, amelyet a nagyobb hazai és külföldi applikációk rendre használnak.

Alkalmazás értékesítése

Talán az egyik legkézenfekvőbb bevételi forrás, amikor maga az alkalmazás kerül értékesítésre, azonban a helyzet közel sem ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy felkeltsük a potenciális vásárlók figyelmét, az applikációnknak képesnek kell lennie valami újat nyújtani, tömegeket mozgatni, továbbá bevételt termelni. A nagyobb cégek ugyan díjazzák az érdekes ötleteket és az újszerű megoldásokat, de pénzt kizárólag abban az esetben hajlandóak fizetni érte,– ahelyett, hogy egyszerűen megvalósítanák saját maguk jobb minőségben –, ha az már bizonyított a piacon. Példa lehet az Instagram Facebook által történő felvásárlása, amely a médiában is kifejezetten nagy visszhangot keltett.

Kep1

In-App purchasing

Gyakori megoldás, hogy a fejlesztők az applikáción belüli tranzakciókon keresztül monetizálják a platformot. A szakemberek ezt a modellt gyakran a freemium kategóriába sorolják, hiszen maga az alkalmazás ingyen letölthető, azonban az abban szereplő kiegészítő tartalmak és virtuális javak díjkötelesek. Mi az utóbbi időben jellemző, fokozatos térnyerése miatt önálló kategóriaként tekintünk rá. Arra az egyszerű lélektani hatásra épül, hogy az alkalmazást kipróbálva magasabb szintű elköteleződés alakul ki a felhasználóban, ezáltal nagyobb lesz a fizetési hajlandóság, mint ha a konverziós tölcsér első szintjén, azaz a letöltéskor kérnénk tőle a szolgáltatás ellenértékét. Példa lehet a Texas Poker alkalmazás, mely ingyenesen elérhető és használható, azonban a gyorsabb szintlépéshez és előrejutáshoz szükséges zsetonok pénzért is megvásárolhatóak.

Kep2

Affiliate partnerek termékeinek értékesítése

Egyes alkalmazásoknál opció lehet különböző partnerek termékeinek értékesítése jutalék alapon, anélkül, hogy hirdetési felületet árulnának. Tipikusan a „listing” típusú, azaz termékeket és szolgáltatásokat összehasonlító és – akár lokációhoz kötve – ajánló alkalmazások esetében használható modellről van szó. A listán való feltüntetésért vagy kiemelésért ilyenkor a partnerek a bevétel egy részét felajánlják a lead-ért cserébe. Példa lehet a Wanelo alkalmazás, amely a közössége által megosztott, eladó termékeket listázza, sikeres tranzakció esetén pedig a fejlesztők automatikusan jutalékot kapnak az értékesítő felhasználótól.

Kep3

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s