Apptól Z-ig – Applikáció fejlesztés az ötlettől a megvalósításig – 2. rész

Alkalmazásunk, ugyan még csak homályosan, de már kezd körvonalazódni. Rengeteg vázlaton és kutatáson vagyunk túl, itt az ideje, hogy rátérjünk a konkrétumokra, pontosan hogyan képzeljük el az ötlet megvalósítását.

Cél a csoport!

Ha sikerült kitalálnunk az univerzális, mindenki által használt appot, akkor a célcsoporttal sokat nem is kell foglalkoznunk. Amennyiben azonban nem így van, úgy a lehető legpontosabban határoljuk körül, kiknek is szól a tervezett alkalmazás, ez ugyanis a látványvilágtól a navigáción keresztül az üzleti modellig gyakorlatilag mindent meghatároz. A kiválasztott célcsoportnak megfelelően járjuk körül az elvárásokat, esetleg nézzünk meg más, ugyancsak nekik szóló, sikeres alkalmazásokat, de akár weboldalakat, médiumokat is. A lényeg hogy tisztában legyünk hogyan, milyen stílusban lehet őket legjobban megszólítani, mi jön be nekik, mire ugranak.

Ugyancsak ideje komolyabban foglalkoznunk azzal, szeretnénk-e közvetlen hasznot látni az adott alkalmazásból, amennyiben pedig igen, milyen módon képzeljük el azt? Legyen fizetős? Esetleg ingyenes, upgradelhető próbaverzió? Fussanak benne reklámok? A lehetőségeknek a fantázia szab határt, azonban egy dolgot mindig tartsunk szem előtt: csak a népszerű app lehet üzletileg sikeres, az üzleti modellt próbáljuk úgy kialakítani, hogy az véletlenül se sértse, csorbítsa az alapelgondolást.

Kép

Az első prototípus

A kezdeti firkálgatás után itt az ideje, hogy komolyabban is nekifeszüljünk a tervezésnek. Készítsük el az első véglegesnek szánt (majd nagy valószínűséggel a későbbiekben ezerszer átalakuló) wireframe-et, amit tekinthetünk kezdetleges prototípusnak. Számos olyan segédeszközt találni a weben (Balsamiq, Moqups, HotGloo), melyek bármelyikével könnyen elkészíthető egy kezdetleges, de végignyomkodható, a navigálási irányokat már hűen visszaadó prototípus. Mutassuk meg minél több embernek, kérjük ki a véleményüket és jól gondoljuk meg bármit is mondanak, eddigre ugyanis már jó eséllyel annyira belemerültünk az alkalmazásunkba, hogy a legormótlanabb hibák, logikai tévedések is könnyedén átcsusszanhatnak a szűrőnkön.

Kép

Alapkövek

Ezen a ponton érdemes összeszedni minden olyan segédletet, erőforrást, API-t, adatbázist, stb., aminek a fejlesztéshez bármilyen köze lehet, azt segíteni tudja. Ezzel nem csak a pillanatnyi hiányosságainkra derül fény, de a fejlesztőknek is hasznos referencia lehet a későbbiekben. A hiányzó tényezőket igyekezzünk mielőbb pótolni, de legalább legyen elképzelésünk róla, hogy honnan fogjuk beszerezni őket. Teljes alkalmazásmodulok (és a velük járó addigi munka) végezheti a szemétdombon, ha csak később derül ki, megvalósításuk ebből vagy abból az okból lehetetlen. Ne hagyjunk szürke foltokat.

Tesztelni, tesztelni, tesztelni!

A legegyszerűbb alkalmazásnál is minden mindennel összefügg, a komplexitás növekedésével pedig ez egyre fokozottabban igazzá válik. Bármilyen apró változást is eszközöltünk, minden egyes alkalommal újra és újra, alaposan teszteljük végig a prototípust, ne csak az érintett részeket. Nagyon fontos, hogy még a design szakasz előtt pontosan összeálljon az alkalmazás alapstruktúrája és funkcionalitása, később ugyanis ezt már nagyon nehézkes módosítani.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s