Milyen üzleti modellekkel működhet egy applikáció? – 2. rész

A mobilalkalmazásokkal kapcsolatos üzleti modelleket bemutató posztsorozatunk első állomása a freemium modell volt, második körben az üzleti tevékenységet közvetlenül támogató applikációk kerülnek sorra.

Üzleti tevékenységet támogató alkalmazások

A mobil alkalmazások marketing stratégiába való tudatos implementálásával lehetőség nyílik a meglévő üzleti tevékenység mobilplatformra történő kiterjesztésére, lojalitásfokozó kényelmi szolgáltatások bevezetésére, új potenciális felhasználók elérésére és elkötelezésére, vagy akár a szervezeten belüli belső kommunikáció támogatására.

A. Meglévő üzleti tevékenység kiterjesztése

Az üzleti tevékenység típusától függően indokolt lehet a teljes üzleti tevékenységet, vagy annak egy részét kiterjeszteni mobilplatformra is. Tipikusan webshopok esetében használt megoldás például, hogy a termékpaletta akár útközben is megvásárolható telefonról is. Példaként érdemes megemlíteni az egyik legnagyobb koreai hipermarket, az Emart mobilalkalmazását és az azt hirdető, 2012 tavaszi kampányát. A probléma egyszerű volt: ebédidőben drasztikus csökkenést mutattak az eladási mutatók. Emiatt elsődleges célként mindössze annyit tűztek ki, hogy növeljék az eladásokat dél és délután egy óra között. A „Sunny Sale”-nek elnevezett kampány keretében az Emart üzletek elé elhelyeztek egy olyan szoborszerű szerkezetet, amely pontosan úgy lett megépítve, hogy csak a célként kitűzött idősávban vet olyan árnyékot, amely QR kódként beolvasható. Így sikeresen létrehoztak egy kizárólagosan ebédidőben elérhető QR kódot, amely a Sunny Sale kampányoldalára irányította a felhasználót, ahol egy 12 dolláros kupont igénybe véve azonnal házhoz szállíttathatta a mobilról vásárolt termékeket. A kampány végeredményeként az ebédidőre jellemző eladási mutatók 25 százalékkal emelkedtek, összesen több mint 12000 kupont használtak fel, valamint az Emart regisztrált tagok száma 58 százalékkal emelkedett.

B. Lojalitásfokozó kényelmi megoldások

A vállalat a termékeihez és szolgáltatásaihoz kapcsolódóan biztosít kényelmi funkciókat a felhasználók számára. Az ilyen megoldások elsősorban a meglévő ügyfélkört célozzák, így inkább lojalitásfokozó eszköznek számítanak. A szolgáltató választásakor a felhasználó számára azonban szempont lehet egy kényelmi szolgáltatás jelenléte, így közvetetten akár új ügyfelek akvirálására is alkalmazható. Tipikus példa az Uber alkalmazása, amellyel a felhasználók az adott tartózkodási helyükre tudnak sofőrt és autót rendelni, majd azonnal ki is tudják fizetni az utat mobillal.

C. Új potenciális felhasználókat célzó megoldások

A vállalat termékeinek és szolgáltatásainak tematikájához kapcsolódó alkalmazások. Céljuk, hogy hozzáadott értéket teremtsenek a felhasználók számára függetlenül attól, hogy már meglévő ügyfelek-e, vagy sem. Az ilyen típusú applikációkon keresztül folyamatos, hosszú távú kapcsolat alakítható ki a márka és a fogyasztó között. Példa lehet az AEGON Biztosító alkalmazása, az AEGON Angyal Pro, amely a gyakran vezető felhasználók számára biztosít olyan funkciókat, mint benzinkútkereső, műszerfal-magyarázó, parkolás, vagy azonnali segítségnyújtás. A kényelmi szolgáltatásokkal elért felhasználóbázis bármikor, bármilyen ajánlattal közvetlenül elérhető, illetve lehetőség nyílik az alkalmazásból azonnali biztosításkötésre.

D. Belső kommunikáció támogatása

Minél nagyobb egy szervezet, annál jelentősebb a szerepe a belső kommunikációnak, illetve az azt támogató technológiai eszközöknek. A mobiltelefonban rejlik a legnagyobb potenciál, hiszen azon keresztül akár útközben, vagy egy megbeszélésen is elérhető az adott munkavállaló. Minél olajozottabban működik a belső kommunikáció, annál könnyebben tarthatóak a határidők, megoszthatóak a feladatok, ezáltal pedig a vállalat működése is hatékonyabbá válik.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s